Monday, May 23, 2011

thE 1st CoOk (masak betul2+sendiri)

the menu
ayam masak lemak cili padi
sayur goreng kacang panjang
sambal tempoyak+ulam
telur masin


Yesterday it was Sunday...and ive promise myself to cook without the help of no one except me..so im really proud of myself for almost 3 months of marriage...although i do cook for Mr R when he came back every weekend...but just a simple dish such as claypot yee mee,fried rice,maggie and usually my mum nyer cook (kesian Mr R tak raser mknan yg diriku masak betul)...so that day kerajinan and semangat meninggi utk masak for lunch...so the menu was...tadaa....(as u can see up here)

The verdict was...heheh....my family member+Mr R wanted me to cook every sunday from this week onward...oOohhhh...so skang kener rajin la bgun awal pagi setiap ahad ...utk sediakan menu..hehe...hope semakin lamer semakin pandai la diriku masak hehe...nak belajar masak dari mama lagi efisien...cyayok naddy...but next week cuti masak coz need to go to Johor attend wedding with Mr R a SAMURIAN frend(yes!!!jln2)hehe...erm so kner masak weekn yang lagi satu...ermmm thinking of doing western...k nak cari kat Mr Google...happY Monday u guys:)

No comments: